Skoro do Damaszku wróciły m.in.: flydubai, Qatar Airways i Turkish Airlines, to wznowienia rejsów do Syrii musiały dokonać także linie Emirates. Dubajski przewoźnik przywróci bezpośrednie połączenia w połowie lipca, a obsłużą je boeingi 777-200LR.
Lukratywność syryjskiego rynku to rzeczywistość, a tezę potwierdzają działania Qatar Airways, Royal Jordanian Airlines i Turkish Airlines, czyli operatorów lotniczych, którzy do Damaszku szybko wznowili bezpośrednie połączenia lotnicze. Zachowawcze oferowanie przerodziło się szybką duplikacją lub nawet potrojenie podaży lotów.
1 czerwca rejsy z i do Dubaju wznowiły linie flydubai.
W połowie czerwcu w Damaszku zadebiutują
rumuńskie linie lotnicze Dan Air, które z Bukaresztu będą latać sześć razy w tygodniu, oferując również możliwość transferów do Berlina, Frankfurtu i Sztokholmu.
Syria jawi się nowym „El Dorado” dla przemysłu lotniczego, więc debiut w Damaszku zaplanowały już niskokosztowe linie lotnicze flynas, które połączenia z i do Rijadu będą realizować codziennie za pomocą airbusów A320. Inauguracja trasy zaplanowana jest na 1 lipca, kiedy
rejsy na trasie Ateny – Damaszek uruchomią także greckie linie lotnicze Air Mediterranean.
Możliwości zarobienia pieniędzy nie omieszka także Emirates – flagowy przewoźnik z Dubaju przywróci rejsy do i z Damaszku 16 lipca. Początkowa podaż lotów jest zachowawcza – trzy rotacje w tygodniu, które realizować będą boeingi 777-200LR w poniedziałki, środy i niedziele. Od 2 sierpnia planowane jest zwiększenie częstotliwości operacji do czterech lotów tygodniowo poprzez dodanie rejsu w soboty. Z kolei od 26 października linie planują obsługiwać Damaszek codziennymi rejsami. Trasa wciąż oczekuje na zatwierdzenie regulacyjne.
Emirates rozpoczęły loty do Damaszku w 1988 roku, a przed zawieszeniem połączeń w 2012 roku emirackie linie lotnicze obsłużyły ponad 2,1 miliona pasażerów w lotach do i z stolicy Syryjskiej Republiki Arabskiej. Celem najnowszego wznowienia bezpośrednich rejsów jest połączenie diaspory syryjskiej w obu Amerykach, Europie i krajach Zatoki z Damaszkiem i innymi miastami, więc Emirates widzi w destynacji duży ruch tranzytowy. Obecnie flagowiec z Dubaju obsługuje 13 miast na Bliskim Wschodzie i w regionie Zatoki Perskiej vel Arabskiej, realizując każdego tygodnia łącznie 191 lotów.
Wznowienie lotów do Syrii rozważają także Polskie Linie Lotnicze LOT, które w syryjskiej stolicy były obecne do 2011 roku. Narodowy przewoźnik jest jedynym przewoźnikiem z Polski, który może realizować rejsy do Damaszku. Gwarantuje to bilateralna umowa Polski z Syrią, zawarta w 1962 roku. Na jej podstawie operator znad Wisły rozpoczął regularne połączenia z Damaszkiem rok później.